PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Sosyolojisi
TRZ214
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
( Örgün, Yüz yüze)
Amaç
Tüketim, serbest zaman, emek, sanayileşme kavramları üzerinden sosyolojik bir perspektife dayalı olarak turizm faaliyetini ve turist bakışını açıklamak.
Ders İçeriği
Sosyolojiyle ilgili kavramların yanı sıra turizmin ve turist bakışının unsurları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
2
Turizm Sistemi, Modern Öncesi Dönemde Turizm, Kitle Turizmi ve Kitle Turizminin Ön Koşulları
3
Turist Bakışı
4
Turizm Sosyolojisi Kuramları I
5
Turizm Sosyolojisi Kuramları II
6
Serbest Zamanın Kavramsallaştırılması, Serbest Zaman Sosyolojisinin Ana Temaları
7
Kitle Turizmi ve Deniz Kıyısı Tatil Yerlerinin Yükselişi ve Düşüşü I
8
Kitle Turizmi ve Deniz Kıyısı Tatil Yerlerinin Yükselişi ve Düşüşü II
9
Turizm Endüstrisinin Değişen Ekonomisi
10
Turizm Sektöründe Çalışma
11
Kültürel Değişimler ve Turizmin Yeniden Yapılanması
12
Modernlik ve Turizm
13
Görmek ve Temalandırmak
14
Dönem Değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Uluslararası turizm sisteminin işleyişi ve ana aktörlerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm ve tüketim arasındaki ilişkileri açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Serbest zaman ve turizm kavramlarını sosyolojik olarak açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizmi farklı sosyolojik perspektiflere göre tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizmin yerel topluluklar üzerindeki ekonomik, toplumsal ve kültürel etkilerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410155