PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Coğrafyası
TRZ216
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Örgün)
Amaç
Beşerî ve fizikî coğrafya kapsamında Türkiye´nin coğrafî bölgelerinin, doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerinin, turizm değerlerinin ve potansiyellerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Türkiye'nin genel coğrafyası, beşerî ve fizikî coğrafya, turizm çeşitleri, sürdürülebilir turizm, Türkiye'nin coğrafi bölgelerindeki turizm kaynakları ve potansiyelleri
Hafta
Konu
1
Turizm, Coğrafya ve Turizm Coğrafyasına Genel Bir Bakış
2
Turizm ve Coğrafya İlişkisi, Turizm Coğrafyasının Unsurları
3
Fizikî Coğrafya ve Turizm Türleri
5
Beşerî Coğrafya ve Turizm Türleri
6
Sürdürülebilir Turizm
7
ARA SINAV
8
Ege Bölgesi
9
Marmara Bölgesi
10
Karadeniz Bölgesi
11
İç Anadolu Bölgesi
12
Güneydoğu Anadolu Bölgesi
13
Doğu Anadolu Bölgesi
14
Türkiye'nin Turizm Potansiyeli ve Alternatif Destinasyonlar
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Türkiye'nin turizm potansiyelini ve Türkiye'deki alternatif destinasyonları öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm, coğrafya ve turizm coğrafyası kavramlarını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye turizm çeşitlerini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Akdeniz, Ege, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu Bölgelerinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye´nin genel coğrafyasını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410156