PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I
REH205
3
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüz yüze ve görsel sunumlarla desteklenerek verilmektedir.)
Amaç
Bu dersin amacı Anadolu'da yaşamış topluluklar ve medeniyetler hakkında bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Küçük Asya (Asia Minoris) tarihi coğrafyasında bulunan Thrakia, Bithynia, Pontos, Paphlagonia ve Mysia bölgelerinde yaşamış olan uygarlıklar hakkında görsel destekli bilgi sunulmaktadır.
Ders Veren
Dilek ŞEN
Hafta
Konu
1
Tarihi Coğrafya ilgili açıklamalar ve ön bilgiler.
2
Tarih Öncesi ve Hitit Döneminde Anadolu Tarihi Coğrafyası
3
İskender Sonrası ve Roma Döneminde Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası
4
Thrakia Bölgesi
5
Bithynia Bölgesi (1. kısım)
6
Bithynia Bölgesi (2. kısım)
7
Paphlagonia Bölgesi
8
Ara sınav- 1. ile 7. haftalar arası derslerin tekrarı
9
Pontos Bölgesi
10
Mysia Bölgesi
11
Troas Bölgesi
12
Aiolis Bölgesi
13
Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları
14
Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların antik bölgelerine göre tanımlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Küçük Asya'nın tarihi coğrafyası içinde bulunan nehir, dağ ve göllerin antik dönem isimlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Antik bölgelerin ve antik kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Antik kentlerin kuruluş mitosları hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410348