PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Arkeoloji
REH207
3
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüz yüze, görsel sunumlarla destekli ders verilmektedir.)
Amaç
Turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin meslek yaşamında gerekli olan arkeoloji bilgisini (özellikle Türkiye coğrafyası üzerinde) kazanmasıdır.
Ders İçeriği
Arkeolojiye giriş, Turist rehberliği ve arkeoloji, Anadolu'da arkeoloji, Prehistorik dönem, Tunç Çağları, Demir Çağı Anadolu Devletleri, Anadolu'da Yunan ve Roma dönemleri kentler ile arkeoloji terimleri ile ilgili bilgiler içermektedir.
Ders Veren
Dilek ŞEN
Hafta
Konu
1
Arkeolojiye giriş, Turist rehberliği ve Arkeoloji, Anadolu'da arkeoloji
2
Paleolitik Çağ ve Mezolitik Çağ Arkeolojisi
3
Neolitik Çağ Arkeolojisi
4
Kalkolitik Çağ Arkeolojisi
5
Bronz Çağı Arkeolojisi
6
Hitit Dönemi Arkeolojisi
7
Anadolu'da Demir Çağı Arkeolojisi
8
Ara sınav - 1.-7. haftalar arasındaki derslerinin tekrarı
9
Anadolu'da Demir Çağı Arkeolojisi (Lidyalılar)
10
Eski Yunan Kültürü ve Sanatı
11
Roma Kültürü ve Sanatı
12
Turist rehberliği ve Anadolu Arkeolojisi ilişkili öğrenci sunumları
13
Turist rehberliği ve Anadolu Arkeolojisi ilişkili öğrenci sunumları
14
Turist rehberliği ve Anadolu Arkeolojisi ilişkili öğrenci sunumları
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Turist rehberliği mesleğinde gerekli olan arkeoloji bilgisi altyapısını kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Arkeoloji terimlerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye coğrafyasındaki belli başlı arkeolojik alanları dinleyicilerine anlatabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410349