PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genel Türk Tarihi ve Kültürü
REH210
4
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüz yüze - Örgün)
Amaç
Türk milletinin üzerine inşa olunduğu tarihi ve kültürel birikimi en genel hatlarıyla öğrencilere kazandırmak. Türklerin bilinen en eski tarihinden, kökenlerinden, varlık gösterdikleri bölgelerde kurdukları siyasi yapıları kavratmak. Bu geçmiş tecrübelerin Türk kültürünün tarihi aşamalarına katkılarını öğreterek günümüze köprü kurulmasını sağlamak.
Ders İçeriği
Türk tarihinin başlangıcından itibaren Türklerin kurdukları Hun, Göktürk, Uygur, Karahan vd. devletlerin genel nitelikleri, siyasi varlıkları ve Türk kültürüne katkıları kronolojik süreç içerisinde aktarılır.
Hafta
Konu
1
Türk Tarihinin Başlangıcı
2
Hunların Kurduğu Devletler
3
I. ve II. Göktürk Devleti
4
Uygur Devleti
5
Türk Boyları
6
Doğu Avrupa'daki Türk Devletleri ve Boyları
7
Moğol İstilası Zamanında Türkistan
8
Altın Orda ve Halefi olan Hanlıklar
9
Emir Timur ve Timurlu Devleti
10
Türkistan Hanlıkları
11
Rusya Türklerinde Fikir Hareketleri
12
Sovyet Dönemi ve Sonrasında Orta Asya
13
Türk Dünyasında Edebiyat
14
Türk Dünyasında Genel Kültür
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Kronolojik tarih bilgisini edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dönemin genel konjonktürünü anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türklerin siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türklerin kültürel birikimi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türklerin edebiyat ürünleri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410355