PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Pazarlaması
REH220
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüzyüze eğitim.)
Amaç
Bu dersi alan öğrencilerin Turizm Pazarlaması ile ilgili temel kavramları öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Turizm Pazarlamasının temel kavramları, hizmetin kavramı ve özellikleri,pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, Turizmde pazar bölümlendirme, pazarlama stratejisi, sosyal medya ve turizm
Hafta
Konu
1
PAZARLAMANIN TEMEL KAVRAMLARI
2
PAZARLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ
3
TURİZM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA
4
HİZMET PAZARLAMASI
5
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI
6
TURİZM PAZARLAMASINDA ÜRÜN VE FİYAT
7
TURİZM PAZARLAMASINDA TUTUNDURMA VE DAĞITIM
8
TURİZM PAZARLAMA PLANLAMASI
9
TURİZM PAZARLAMASINDA GENİŞLETİLMİŞ PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ YERİ
10
PAZAR BÖLÜMLEME, HEDEF PAZAR SEÇME VE KONUMLANDIRMA
11
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI
12
TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI
13
TURİZM PAZARLAMASININ GELECEĞİ
14
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Turizm Endüstrisi ve Pazarlama Stratejileri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hedef Kitle Analizi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm Ürün ve Hizmet Geliştirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410381