PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hizmet Pazarlaması
REH225
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir.
Ders İçeriği
Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma.
Hafta
Konu
1
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi
2
Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü
3
Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
4
Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci
5
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri
6
Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi
7
Hizmetler Bağlamında Tüketici
8
Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler
9
Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı
10
Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
11
Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi
12
Hizmetlerin Fiyatlandırılması
13
Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme
14
Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410389