PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Anadolu Uygarlıkları II
REH214
4
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Anadolu'da yazı öncesi ve yazılı dönemlerde(İlk Tunç Çağı- Orta Tunç Çağı- Geç Tunç Çağı- Demir Çağı) ortaya çıkan kültürlerin özelliklerinin maddi kalıntılara dayanılarak tanıtılması.
Ders İçeriği
Anadolu'da MÖ. 4. Binyıl sonundan MÖ 1. Binyıl ortasına kadar Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların tanıtılması bu dersin içeriğini oluşturur. Bu kapsamda bölüm öğrencilerine yönelik olarak güncel ve gezilebilir niteliği olan alanlar ile döneme ait buluntular tanıtılır.
Hafta
Konu
1
Kalkolitik Dönemin genel özellikleri ve Mezopotamya'daki süreç.
2
Arslantepe yerleşmesi
3
Anadolu'da İlk Tunç Çağı
4
İlk Tunç Çağı'nda Troya yerleşmesi
5
Anadolu'da Eski Assur Ticaret Kolonileri Çağı
6
Kültepe ve koloni çağı
7
Hitit Dönemi Genel Özellikleri
8
Hitit Başkenti Boğazköy
9
Boğazköy ve burada bulunan eserler
10
Diğer Hitit merkezleri (Alacahöyük-Ortaköy-Kuşaklı)
11
Anadolu ve yakın çevresinde demir çağı uygarlıkları
12
Urartian Krallığı, Önemli Merkezleri ve Anıtları ve Eserleri
13
Frig Krallığı Önemli Merkezleri Anıtları ve Eserleri
14
Anadolu'da Lidya Krallığı ve Pers Hakimiyeti
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi.
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak.
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi.
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak.
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
5
-
-
-
-
5
-
5
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410394