PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
II. Yabancı Dil I (Almanca I)
REH243
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün sınıfta ders)
Amaç
II. Yabancı dil Almanca öğretimi I.
Ders İçeriği
II. yabancı dil Almanca öğretimi I.
Ders Veren
Bilge ÜNAL
Hafta
Konu
1
Öğrencilerle Tanışma, ders içeriği-konu aktarımı, seviye belirleme
2
Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri
3
ülke, dil, şehir adları, alfabe, sayılar, soru, talimat, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens
4
aile üyeleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler
5
Ofis-mobilya-araç, sıfatlar, ofisteki diyaloglar
6
sıfatlar-zıt anlamlılar, sıfat çekimleri, makaleye göre fiyat sorgulama
7
konu tekrarı
8
ara sınavı
9
Fonetik-kelime vurgusu, hobiler, olumlu-olumsuz fiiller, çekimler, sınavda hatalara odaklanma
10
günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, resmi-gayri resmi söylem
11
fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler
12
modal fiillerle ilgili sorular, cümle yapısı
13
Soru sözcükleri, olumsuz cümleler, kip çekimleri, kip kullanımı
14
konu tekrarı
15
Final sınavı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
1
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
3
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
4
2
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
2
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
3
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
76
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,98
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilir ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilir ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilir.
5
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, iktisat, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji ve sosyoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında sistemli bilgi sahibi olur ve bilgilerini turizm rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilir.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konularda farkındalık yaratabilir.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturur ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlar, yorumlar ve ilişki kurabilir.
12
İngilizce dışındaki bir başka yabancı dilde temel düzeyde okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerini meslek içerisinde kullanabilir.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1.
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aussprache Intonation
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kommunikation A 1.1.
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410434