PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
SAK239
3
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sağlık Kurumları İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Bu dersin içeriğini sağlık hizmetleri pazarlamasının tanımı ve özellikleri, sağlık kuruluşlarında pazarlamanın gelişim süreci, Sağlık sektöründe hasta davranışları, sağlık hizmetlerinde pazarlama araştırması, sağlık kuruluşlarında pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları gibi konular oluşturmaktadır.
Ders Veren
Mehmet Ali PAYLAN
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2
Hizmet Sektörü ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
4
Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama Araştırmaları
5
Sağlık Sektöründe Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6
Sağlık Kurumlarında Ürün ve Hizmet Kararları
7
Sağlık Hizmetlerinde Marka Kavramı ve Önemi
8
Ara Sınav
9
Sağlık Kurumlarında Fiyatlandırma
10
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma
11
Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım
12
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Güncel Konular
13
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Etiği
14
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
Program Çıktıları
1
Sağlık sektörü alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4
Kendisine verilen mesleki görev ve sorumlulukları yerine getirebilir.
5
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
8
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
9
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
11
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
12
Alanının gerektirdiği en az temel düzeyde bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13
Kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15
Değişime ve yeniliğe açıktır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir.
5
5
5
4
5
5
5
4
5
4
5
3
5
4
4
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır.
4
5
3
4
1
3
3
3
5
3
1
2
3
3
4
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder.
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
3
3
3
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir.
5
5
5
3
5
4
4
5
5
3
2
2
3
3
4
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir.
5
5
5
4
4
5
4
4
3
3
4
3
4
3
4
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,3
2,4
2,2
1,9
1,9
2,2
2,1
2
2,2
1,7
1,6
1,4
1,8
1,6
1,9
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412322