PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Ekonomisi
İKT421
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye ekonomisinin durumu ile ilgili temel bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Türkiye ekonomisiyle ilgili temel kavramları, tarihten günümüze Türkiye ekonomisinin geçirmiş olduğu önemli süreçleri, Türkiye ekonomisine dair makro ekonomik göstergeler, Türkiye ekonomisinin ana sektörlerinin analizini, Türkiye’nin uluslar arası ekonomik kuruluş ya da örgütlerle ilişkileri ile ilgili fikir sahibi olacak ve bu konular üzerine değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği
Türkiye ekonomisinin özellikle 1980 sonrası yapısal dönüşümü, sermaye kaynaklarının kullanımı, para ve maliye politikaları, dış ekonomik ilişkiler, sektörel gelişmeler, toplumsal gelişmeler, makro ekonomik göstergeler, gelirin dağılımı, Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisi içerisindeki yeri.
Ders Veren
Ahmet TUHAN
Hafta
Konu
1
CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI ÖNCESİ EKONOMİK DURUM
2
1923-1929 CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI
3
1930-1939 DEVLETÇİLİK DÖNEMİ
4
1940-1949 İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI YILLARI VE SONRASI
5
1950-1960 LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI VE DIŞ TİCARETTE KONTROL POLİTİKALARINA DÖNÜŞ (1)
6
1950-1960 LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI VE DIŞ TİCARETTE KONTROL POLİTİKALARINA DÖNÜŞ (2)
7
1960-1980 PLANLI KALKINMA DÖNEMİ (1)
8
1960-1980 PLANLI KALKINMA DÖNEMİ (2)
9
1980-1989: İHRACATA DAYALI SANAYİLEŞME MODELİ VE PİYASA EKONOMİSİNE YÖNELİK YAPISAL DEĞİŞİM SÜRECİ (1)
10
1980-1989: İHRACATA DAYALI SANAYİLEŞME MODELİ VE PİYASA EKONOMİSİNE YÖNELİK YAPISAL DEĞİŞİM SÜRECİ (2)
11
1990’LI YILLAR: SERMAYE HAREKETLERİNİN LİBERALLEŞMESİ SÜRECİ VE KONJONKTÜREL POLİTİKALAR (1)
12
1990’LI YILLAR: SERMAYE HAREKETLERİNİN LİBERALLEŞMESİ SÜRECİ VE KONJONKTÜREL POLİTİKALAR (2)
13
2000’Lİ YILLAR (1)
14
2000’Lİ YILLAR (2)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Ara Sınav 1
1
14
Ödev 1
1
14
Final
2
14
Ders İş Yükü:
84
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,29
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenir
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. (Akademik - 5. Düzey Önlisans)
6
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
7
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Osmanlı Devleti son dönem ekonomi tarihi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin ekonomik gelişimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin kaynakları
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin finansal krizleri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin güncel ekonomik sorunları
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412636