PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bankacılıkta Müşteri İlişkileri ve Uygulamaları
BSİ224
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetimi modellerini ve bankacılık sektöründeki uygulamalarını örnek olaylar yardımıyla anlatmaktır.
Ders İçeriği
müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, elektronik CRM yazılımlar, bankacılıkta CRM modelleri ve örnekler, Şikayet yönetimi, ilişkisel pazarlama ve uygulamaları.
Hafta
Konu
1
Ders tanıtımı ve tanışma
2
Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri
3
Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri
4
Müşteri ilişkilerinin tanımlanması ve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması
5
Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı
6
Müşteri portföyünün yönetimi
7
MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci
8
Arasınav Haftası ve MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci
9
Müşteri kazanma stratejileri
10
Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri
11
MİY performansında network yönetimi
12
MİY ve bilgi teknolojileri
13
Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci
14
final sınavı ve Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Sürec
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenir
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. (Akademik - 5. Düzey Önlisans)
6
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
7
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412700