PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tıp Sekreterliği
BÜR220
4
4 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Tıp sekreterliği mesleğinin içeriğinin, tıbbi sekreterin görev ve sorumluklarının öğretilmesi.
Ders İçeriği
Sekreterlik mesleği ve sekreterlerin sınıflandırılması, Sekreterlik hizmetleri ve nitelikleri, Sağlık hizmetleri ve fonksiyonları, Tıp sekreterliği ve sağlık kuruluşlarında görevleri, Tıbbi raporlar, tıbbi dokümantasyon ve tıbbı arşivler, Protokol-görgü kuralları-resmi yazışmalar, Dünyada ve Türkiye'de sekreterlik eğitim programları, Sekreterlik Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Sekreterlik Hizmetlerinde Etik
Hafta
Konu
1
Sekreterlik mesleği ve sekreterlerin sınıflandırılması
2
Sekreterlik hizmetleri ve nitelikleri
3
Sağlık hizmetleri ve örgütlenmesi
4
Sağlık kuruluşları ve fonksiyonları
5
Tıp sekreterliği ve sağlık kuruluşlarında görevleri
6
Tıbbi dokümantasyon ve dokümantasyonla ilgili temel kavramlar
7
Tıbbi terminoloji
8
Sağlık bilgi sistemi
9
Hastane bilgi yönetim sistemi
10
Hastalıkların uluslararası sınıflandırılması
11
Sağlık hizmetlerinde iletişim
12
Tıbbi raporlar
13
Tıbbi arşivler
14
Meslek etiği
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili temel düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir.
2
Büro yönetimi teknikleri, işletme yönetimi, hukuk, ön muhasebe ve ekonomi alanlarında yeterli alt yapıya sahiptir.
3
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirebilme becerisine sahiptir.
6
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
7
İnsanlarla ilişki kurabilme ve sürdürebilme becerisine sahiptir.
8
Etkili iletişim kurabilecek ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Bağımsız karar alma ve uygulama becerisine sahiptir.
10
Mesleki plan ve proje, rapor ve iş yazışmalarını gerçekleştirebilme ve bunları sözlü, yazılı ve elektronik olarak sunabilme becerisine sahiptir.
11
Kamusal ve sosyal alanda ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde protokol bilgisine sahiptir.
12
Bilim ve teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
14
Toplumsal değerlere saygılı, sosyal sorumluluk sahibi, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahiptir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tıp sekreterliğinin mesleki içeriğini kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tıp sekreterliği alanındaki etik ilke ve kurulları öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tıp sekreterliğinde tıbbı dokümantasyon ve tıbbi dokümantasyonunun önemini kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412824