PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Kurumları Yönetimi I
TDP203
3
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması.
Ders İçeriği
ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi
Ders Veren
Kamil GÜNEŞ
Hafta
Konu
1
Sağlık ve Sağlık Hizmetleri
2
Hastanelerin Tarihi Gelişimi
3
Hastane Tanımları ve Özellikleri
4
Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar
5
Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar
6
Türkiye de Hastaneler
7
Türkiye de Hastaneler ve Hastane Rollerinin Belirlenmesi
8
Ara sınav
9
Türkiye de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi
10
Sağlık Kurumlarında Kuruluş Yeri Seçimi
11
Poliklinik ve Klinik Hizmetleri Yönetimi
12
Klinik Destek Hizmetleri Yönetimi
13
Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi
14
Genel Sınava Hazırlık
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
6
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
3
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
7
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
9
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412907