PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Kurumları Yönetimi II
TDP202
4
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması.
Ders İçeriği
ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi
Hafta
Konu
1
Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi
2
Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları
3
Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
4
Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
5
Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri
6
Hastane Yönetimi ve Yöneticisi
7
Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye deki Uygulama
8
Ara Sınav
9
Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci
10
Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
11
Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi
12
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme
13
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi
14
Genel Sınava Hazırlık
Program Çıktıları
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
3
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
7
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
9
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412910