PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
On Parmak Yazım Teknikleri
TDP225
3
1 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(Seçmeli, Yüz Yüze ve Uygulamalı)
Amaç
Bu ders kapsamında klavyede kullanılan tuşların tanınması, kısa yol tuşlarının öğrenilmesi ve on parmak yazım tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında klavye ve klavye tuşlarının tanıtılması, klavyede kullanılan kısayol tuşlarının öğretilmesi, klavye kullanımında parmakların temel konumda konumlandırılması ve sol el, sağ el, hem sol el hem de sağ elin birlikte kullanılması ile on parmak yazım teknikleri öğretilmektedir.
Ders Veren
Semih BAŞ
Hafta
Konu
1
Ders hakkında bilgilendirme ve klavyede temel konum
2
Teknoloji bağımlılığı ve teknolojinin sağlıklı kullanımı- Orta sıra sol el çalışması
3
Klavye tuşları ve görevleri- Orta sıra sağ el çalışması
4
Klavye Ctrl ve kısayol tuşları- Ara sıra sağ ve sol el çalışması
5
Klavye Alt ve kısa yol tuşları- Ara sıra sağ ve sol el G ve H tuşları çalışması
6
Klavye Shift+ kısa yol tuşları- Orta sıra sağ ve sol el İ ve “,” (virgül) tuşları çalışması
7
Klavye Windows+ kısa yol tuşları- Üst sıra sol el çalışması
8
Üst sıra sağ el çalışması
9
İşletim sistemleri- Ğ ve Ü çalışması
10
Bilgisayar donanım birimleri- Alt sıra sol el çalışması
11
Bilgisayar yazılım birimleri- Alt sıra sağ el çalışması
12
Microsoft Office Word- Bütün klavye on parmak çalışması
13
Microsoft Office Excel- Bütün klavye on parmak çalışması
14
Microsoft Office PowerPoint- Bütün klavye on parmak çalışması
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Ara Sınav 1
7
1
Uygulama 1
14
1
Dönem Sonu Uygulaması
14
1
Ders İş Yükü:
77
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,02
Program Çıktıları
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
3
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
7
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
9
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Klavye üzerinde temel konum ve parmakların görev dağılımlarının öğrenilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Klavye kısayol tuşlarının kullanım becerilerinin geliştirilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Klavyeye bakmadan temel on parmak kullanma becerisinin kazandırılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/412994