PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Medya Pazarlama
HİT202
4
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze; görsel sunum, anlatım, tartışma.)
Amaç
Bu dersin amacı, dijital çağın önemli bir getirisi olan medyanın kullanım alanlarının, bireysel, toplumsal, ekonomik, siyasal ve kültürel etkilerinin değerlendirilmesidir.
Ders İçeriği
Medya Pazarlama ve Tanımı/Türleri/ Tarihsel Gelişimi/İnternetin Tanımı/ İnternette Pazarlamaya Giriş/İnternette Pazarlama Araştırması/ İnternette Ödeme Sistemleri/Satışçıların Gözetim ve Kontrolü
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve temel kavramlar.
2
Yeni Medya ve Sanal İletişim
3
Medya ve Kimlik İnşası
4
Medyada Pazarlama ve Marka Yönetimi
5
Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi
6
Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi
7
Medyada İtibar yönetimi
8
Medya ve Siber Kültür
9
Medya ve Büyük Veri Kavramı
10
Dijital Pazarlama ve Bilginin Dolaşımı
11
Dijital Ortamda Tüketici Davranışı
12
Dijital Pazarlama İletişimi
13
Sosyal Medya Pazarlama
14
Dijital Pazarlamanın Zorlukları
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Medyanın bireyler ve kişilerarası iletişim üzerindeki etkilerini yorumlayabilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Sosyal medyanın kültürler arasındaki etkileşim üzerindeki rolünü değerlendirebilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Yeni medyanın kurumsal iletişimdeki kullanım alanlarını açıklayabilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Medyanın bireyler ve kişilerarası iletişim üzerindeki etkilerini yorumlayabilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Sosyal medyanın kültürler arasındaki etkileşim üzerindeki rolünü değerlendirebilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Yeni medyanın kurumsal iletişimdeki kullanım alanlarını açıklayabilme
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Ortalama Değer
5
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413147