PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Siyasal İletişim ve Lobicilik
HİT204
4
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze, tartışma, sunum, anlatım.)
Amaç
Siyasal iletişim ve Siyasal pazarlama çalışmaları ile modern yönetimlerde lobicilik kavramı özellikleri ve dünya örneklerinin aktarılması ve bu bağlamda yaratıcı, demokratik tartışma ortamı sağlanması bu dersin temel amacını teşkil etmektedir.
Ders İçeriği
Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramları, medya sistemleri ve halkla ilişkiler temelli teorik çerçevede örnek olaylarla beraber incelenecektir.
Hafta
Konu
1
Siyasal İletişime İlişkin Temel Kavramlar
2
Siyasal İletişim Yakın Bilim Dalları
3
Siyasal Aktörler
4
Siyasal İletişim Türleri
5
Siyasal İletişim Türleri ve Medya Sistemleri
6
Siyasal Pazarlama
7
Siyasal Pazarlama
8
Siyasal Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
9
Lobicilik tarihi ve çeşitli toplumlarda lobicilik
10
Dünyada ve Türkiye”de başlıca Lobicilik uygulamaları
11
Lobicilik ve Siyasal İletişim Kampanyaları
12
Uluslararası örgütlerde lobicilik ve yetkileri
13
Lobicilik Örnek Olay incelemeleri
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Siyasal Kampanya Yönetimini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Siyaset kavramının iyi anlaşılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lobicilik şirketlerinde çalışabilecek temel bilgileri edinme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Siyasi olayları yeterli düzeyde değerlendirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramlarını halka ilişkiler temelinde değerlendirebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413148