PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tanıtım ve Promosyon Stratejileri
HİT223
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze öğretim)
Amaç
Dersin amacı, tanıtım ve promosyonu tanımlayabilmek, bunların tarihini öğrenmek. Görsel ve yazılı medya gibi reklam mecraları için oluşturulan tanıtım ve promosyon stratejileri hakkında uzmanlık düzeyinde bir bilgi birikimine sahip olmak. Tanıtım ve promosyonun çeşitli mecralardaki biçimleri arsındaki farkları ortaya koyabilmek
Ders İçeriği
Bu derste küresel tanıtım ve promosyon stratejilerine kadar bir çok konuda teorik ve pratik bir reklamcılık anlayışı geliştirilecek ve halkla İlişkiler ve reklamcılık, kurumsal pazarlama iletişilimi bağlamında düşünülecektir.
Hafta
Konu
1
Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri
2
Reklam kampanyaları
3
Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi
4
Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları
5
Reklam kavramı ve tarihi
6
Halkla İlişkiler ve Duyurum
7
Kişisel Satış
8
Ara sınav / Satış Tutundurma
9
Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi
10
Diğer Pazarlama İletişim Unsurları
11
Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu
12
Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
13
Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Örgütlenmesi
14
Final sınavı / Pazarlama İletişimi ve Etik
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413159