PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurumsal İletişim
HİT224
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(yüz yüze, tartışma, sunum)
Amaç
Kurumsal iletişimin çeşitli uzmanlık alanlarındaki paydaş ilişkilerini yönetebilmeyi öğrenmek, İletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi öğrenmek ve Kurumsal iletişimle ilgili yeni bilgiler üretmek üzere teori ve yöntemleri uygulamayı öğrenmek.
Ders İçeriği
Hedefi; kuramsal bilgiyi ve uygulama becerilerini kaynaştırarak mesleklerinde yetkin birer uygulayıcı, iş dünyası için kaliteli çalışanlar yetiştirmek olan bölümün bu hedefine ulaşma noktasında belirlediği yol haritası şu şekildedir: Program derslerinin müfredat, kapsam ve içeriklerinin güncellenmesi, Her dönemin sonunda öğrenci memnuniyet anketleri düzenlenmesi ve mezun olan öğrencilerle ilişkilerin arttırılması, Başarılı olan öğrencilerin iyi yerlerde istihdam edilebilmelerini sağlamak amacıyla sektördeki firmalarla sürekli iletişim halinde olunabilmesi, Öğrencileri geliştirebilmek ve işi uygulamada pekiştirebilmek için staj dönemlerinin nasıl daha verimli olabileceğini araştırmaktır
Hafta
Konu
1
1 HAFTA ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN TEORİK ÇERÇEVESİ
2
2 HAFTA SOSYALİZASYON
3
3 HAFTA YAPISALCI SÜREÇ OLARAK İLETİŞİM VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM TEORİLERİ
4
4 HAFTA İNSAN KAYNAKLARI ÖRGÜT MODELİ VE YÖNETİCİNİN FONKSİYONLARI
5
5 HAFTA BÜTÜNLEŞİK KURUMSAL İLETİŞİM
6
6 HAFTA STRATEJİK KURUMSAL İLETİŞİM
7
7 HAFTA KURUMSAL İLETİŞİMİN SINIFLANDIRILMASI KAPSAMINDA İLETİŞİM TÜRLERİ
8
8 HAFTA ARA SINAV
9
9 HAFTA TUTUMLARDA VE DAVRANIŞLARDA DEĞİŞİME YOL AÇAN, SİMETRİK İLETİŞİM KURUMSAL KÜLTÜR VE İMAJ
10
10 HAFTA KİŞİ ODAKLI KURUM KÜLTÜRÜ
11
11 HAFTA SOSYAL SORUMLULUK, KRİZ İLETİŞİMİ VE MEDYA
12
12 HAFTA KURUMSAL İLETİŞİM VE ETİK
13
13 HAFTA KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR
14
14 HAFTA İLETİŞİM VE İLİŞKİ DEĞERİ
15
15 HAFTA FİNAL SINAVI
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kurumsal iletişim fonksiyonlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumlar için itibar yönetiminin gerekliliğini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurum kimliğinin unsurlarını sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumsal iletişim stratejisi geliştirmenin aşamalarını uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumsal iletişim yaklaşımını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413166