PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kalite Güvence ve Standartlar
MOS105
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Kalite, kalite kontrol tanımlarıyla küreselleşen dünyada kalite ve kalite kontrol anlayışında meydana gelen değişiklikler ve bu değişiklikleri bünyesinde toplayan toplam kalite yönetimi ile ilgili prensipleri kazandırmak; standart ve standardizasyon ile standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemi, kalite yönetim sistemleri hakkında bilgilendirmek.
Ders İçeriği
Tüm çalışanların katılımı, yapılan işlerin tüm yönlerini, tüm toplumu ve üretilen ürün ve hizmetlerin tümü, müşterilerin bugünkü beklenti ve ihtiyaçlarını tam zamanında karşılayıp, onlara gelecekteki beklentilerini aşan ürün ve servisler sunulması, yönetimin her konuda çalışanlara liderlik yapmasını, çalışanlara örnek model oluşturulmasını ve şirket çapında katılımcı yönetimin tanıtılması; EFQM mükemmellik Modeli ile Değişim ve Yönetimi, standart ve standardizasyon ile standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemi, kalite yönetim sistemleri ve özellikle çevre standartları hakkında bilgilendirmek.
Hafta
Konu
1
Kalite Kavramı
2
Standart ve Standardizasyon
3
Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi- Yönetim kalitesi ve standartları
4
Yönetim kalitesi ve standartları - Çevre standartları
5
Çevre standartları - Kalite yönetim sistemi modelleri
6
Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim
7
Stratejik yönetim - Yönetime katılma
8
ara sınav. Stratejik yönetim - Yönetime katılma
8
ara sınav
9
Süreç yönetim sistemi - Kaynak yönetimi sistemi
10
Kaynak yönetimi sistemi - Efqm mükemmellik modeli
11
Kaynak yönetimi sistemi - Efqm mükemmellik modeli
12
Kontrol Diyagramları
13
İstatistiksel Dağılımlar
14
İstatistiksel Dağılımlar
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite Standartlarını Uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413204