PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
E-Ticaret
MOS220
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
İnternet uygulamalarına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek, İnternet üzerinden gerçekleştirilen pazarlama uygulamaları ile ilgili kavramları açıklamak
Ders İçeriği
Elektronik Ticaretin Tanımı/Türleri/ Tarihsel Gelişimi/İnternetin Tanımı/ İnternette Pazarlamaya Giriş/İnternette Pazarlama Araştırması/İntenet Bankacılığ/ İnternette Ödeme Sistemleri/Satışçıların Gözetim ve Kontrolü
Hafta
Konu
1
E-ticarete giriş
2
İnternet altyapısı: İnternet ve WWW teknolojisi
3
Web üzerinde satış: Kâr modelleri ve web kimliği yaratmak
4
Web üzerinde pazarlama
5
Endüstriyel pazarda faaliyetler: verimlilik artışı ve maliyetlerin azaltılması
6
Endüstriyel pazarda faaliyetler: verimlilik artışı ve maliyetlerin azaltılması
7
Sosyal ağlar oluşturma
8
Elektronik Ticarette Hukuki düzenlemeler
9
Mobil Ticaret
10
E-ticaret çevresi: Yasal, etik ve vergi kuralları
11
E-ticaret yazılım ve donanımları
12
E-ticaret güvenlik
13
Ödeme sistemleri
14
E-ticaret planlaması
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Etkili iletişim becerileri konusunda edindiği bilgi ve uygulama düzeyi sayesinde iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
3
Edindiği disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
4
İletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahip olarak üstlendiği iletişim çalışmalarında, hukuki sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5
Alanıyla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Alanıyla ilgili konularda bireysel anlamda sorumluluğa açıktır.
7
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilir.
8
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, onlara çözüm önerisi sunar.
9
Bir yabancı dili alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlar ve kullanır.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutar ve mesleki, ahlaki ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapar
12
Reklam, grafik tasarımı, pazarlama, protokol ve lobicilik alanlarında yeterli düzeyde bilgi sahibidir
13
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
14
Alanıyla ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
15
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek bunları uygulamaya geçirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Elektronik ortamda güvenilir ticaretin nasıl yapıldığını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413220