PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklamcılıkta Uygulama ve Teknikler
REK203
3
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin reklamcılık alanındaki temel teknikleri yaratıcı ve stratejik bir şekilde uygulamayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Ders kapsamında öğrencilerin kendilerine verilen brief doğrultusunda reklam sunum dosyası hazırlaması ve uygulamalar gerçekleştirmesi istenmektedir.
Hafta
Konu
1
Reklamcılık teknik terimler sözlüğü ve kampanya süreci
2
Günümüzde reklam ve pazarlama
3
Hedef kitle ve tüketim kültürü
4
Stratejik araştırma
5
Strateji ve planlama
6
Medya stratejisi
7
Başarılı reklam kampanyaları ve analizi
8
Reklamda yaratıcılık ve sunum dosyası
9
Reklamda yaratıcılık ve sunum dosyası II
10
Reklam uygulamaları ve teknikleri
11
Reklam uygulamaları ve teknikleri II
12
Dijital reklam ve uygulama
13
Dijital reklam ve uygulama II
14
Uygulama değerlendirme
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklam kavramını, stratejilerini ve tekniklerini tanımlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam stratejisinin geliştirilme sürecini açıklayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamda yaratıcılık konusunu anlatabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel reklam uygulamalarını açıklayıp uygulayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam kampanyası ve sunum dosyası hazırlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413955