PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
REK205
3
4 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır.
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler ile yakın ilişkili kavramlar, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ve güncel halkla ilişkiler kampanyaları
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkiler ve pazarlama
2
Halkla ilişkiler ile yakın ilişkili kavramlar
3
Halkla ilişkilerin uygulama alanları
4
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ve halkla ilişkilerin ilkeleri
5
Halkla ilişkilerde iletişim, algı yönetimi ve kamuoyu
6
Halkla ilişkilerde uygulama; kampanya süreci
7
Halkla ilişkilerde uygulama; kampanya süreci II
8
Güncel halkla ilişkiler kampanyaları
9
Güncel halkla ilişkiler kampanyaları II
10
Halkla ilişkilerde ortam ve araçlar
11
Dijital halkla ilişkiler ve araçları
12
Dijital halkla ilişkiler ve araçları II
13
Kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve kurumsal itibar
14
Kriz ı̇letişimi ve yönetimi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler çalışmalarının planlanması ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dijital halkla ilişkiler uygulamaları ve literatürü hakkında değerlendirmeler yapabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/413956