PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kitle İletişimi ve Toplum
REK227
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
İletişim ve kitle iletişimin temel kavramları ve kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklayan kuramlar hakkında bilgilendirme
Hafta
Konu
1
Kitle iletişim, medya ve toplum kavramlarının tanımı ve özellikleri
2
Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi
3
Medya etki kuramları
4
Medya okuryazarlığı ve örnekler
5
Reyting sistemi ve reklamlar
6
Popüler kültür, kitle iletişim araçları ve etkileri
7
Popüler kültür, kitle iletişim araçları ve etkileri II
8
Algı yönetimi ve geleneksel medya
9
Medyada kadınlar, gençler ve çocuklar
10
Türkiye’de medya ve medya sahipliği
11
Medya ve siyaset ilişkisi
12
Medya kültürü ve etik
13
Günümüzde kitle iletişim ve dijital kültür
14
Günümüzde kitle iletişim ve dijital kültür II
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Toplumsal yaşam içinde iletişimin önemini ve birey ile kitleye yönelik etkisini açıklayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kitle iletişim araçlarını ve tarihçelerini açıklayıp iletişim yapılarını ve temel belirleyici özelliklerini değerlendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medyanın toplum içindeki kültürel ve siyasal yapılanmasını açıklayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kitle iletişim dilini temel literatür ve güncel tartışmalar çerçevesinde değerlendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414005