PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Görsel İletişim Tasarımı
REK243
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin reklamcılık alanında temel kavramlar, stratejiler ve uygulamalar bağlamında görsel iletişim materyalleri tasarlamalarına yardımcı olmaktır.
Ders İçeriği
Farklı mecralarda görsel ve grafik temsil teknikleri ve dijital ortamlarda tasarım.
Hafta
Konu
1
Görsel iletişim tasarımı ve tasarımın yaşamımızdaki önemi
2
Grafik tasarım ögeleri ve kullanım alanları
3
Tasarım yöntemleri ve süreç planlaması
4
Tasarım için taslak hazırlama ve tasarımın oluşumu
5
Ön tasarımın değerlendirilmesi
6
Tasarım üretim teknikleri
7
Tasarım üretim teknikleri II
8
Tasarımın üretim süreci
9
Amblem, logotayp tasarımları
10
Amblem, logotayp uygulama alanları
11
Afiş çeşitleri, işlevleri
12
Reklam afişleri
13
Afiş tasarımları
14
Tasarımların değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Grafik tasarımın temel prensiplerini öğrenebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grafik tasarım süreçleri ve üretim tekniklerini öğrenebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grafik tasarım içerisindeki temel ürünler hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grafik tasarımın temel hedefini ve görsel iletişimin önemini kavrayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414013