PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Animasyon
REK247
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Dersin temel amacı After Effects programı ile grafik öğeleri ve animasyon tasarımı yapılmasıdır.
Ders İçeriği
Animasyon üretim teknikleri ve grafik alanındaki genel sanat akımlarının açıklanması, After Effects programında genel arayüz ve dönüşüm araçlarının kullanılması
Hafta
Konu
1
Animasyon temelleri, grafikler ve güncel programlar
2
Seçim işlemleri, rötuş ve dönüştürme
3
Katmanlar ve otomatikleştirme
4
Maskeler, kanallar, renkler ve ayarlamalar
5
Boyama, çizim ve filtreler
6
Tipografik tasarım, baskı işlemleri, web tasarımı
7
Scratch, Photoshop ve Flash 3D animasyon temelleri
8
Scratch, Photoshop ve Flash 3D animasyon temelleri II
9
3ds Max arayüzü ve araçları
10
3ds Max arayüzü ve araçları II
11
Animasyon oluşturma ve deneme
12
Animasyon oluşturma ve deneme II
13
Güncel animasyon çalışmaları ve reklamda animasyon
14
Güncel animasyon çalışmaları ve reklamda animasyon II
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Çizgi Film (Animasyon) tanımını ve tekniğini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizgi Film (Animasyon) süreçlerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ÇizgiFilm (Animasyon) film yapım sürecini planlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizgi film karakteri tasarlar ve modeller
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizgi film tasarımını ve trendlerini değerlendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414015