PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
SOSYAL HİZMETLER
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Okul Sosyal Hizmet
SHİ221
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmetler -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Öğrencilere okul sosyal hizmetinin toplumsal yaşam içerisindeki yerinin ve işlevlerinin öğretilmesi ve sosyal hizmet uygulamaları içerisindeki yerinin öğrenilmesidir.
Ders İçeriği
Okul Sosyal Hizmeti kavramı, Okul Sosyal Hizmetinin Genel Çerçevesi ve Kapsamı ve Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişimi, Okulun Kurumsal Yapısı ve Sosyal Kurumlar, Okul Kültürü ve Politik Ortamı, Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevleri, Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması, Okul Sosyal Hizmeti Uygulama Standartları, Okul ortamında şiddet.
Hafta
Konu
1
Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verme
2
Okul, okul ve çocuk, eğitim sistemi: okulun iç ve dış paydaşları,
3
Okullarda yaşanan sorun alanları, okullarda psiko-sosyal destek hizmetleri, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim
4
Okul sosyal hizmetinin tarihçesi, dünyada okul sosyal hizmeti uygulaması
5
Okul sosyal hizmetinin genel çerçevesi ve kapsamı, okul sosyal hizmetinin eğitim sistemi içindeki yeri, temel yaklaşımlar
6
Okul sosyal hizmet uzmanının okulda sisteminde çalıştığı aktörler: Öğrenciler, aileler, yöneticiler ve öğretmenler
7
Okul Sosyal Hizmet Uzmanının ana işlevleri ve rolleri
8
Okul Sosyal Hizmet Uzmanının ana işlevleri ve rolleri
9
Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Birlikte Çalıştığı Kurumlar ve Meslek Elemanları ve Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması
10
Okul sosyal hizmet uzmanının temel müdahale becerileri, okul sosyal hizmet uzmanını bekleyen güçlükler
11
Okulun toplumla bağlantısı, okul sosyal hizmetinde toplumla çalışma
12
Okul sosyal hizmetine ilişkin Türkiye' deki yasal düzenlemeler ve okul sosyal hizmet uzmanının bilmesi gereken mevzuat
13
Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (1)
14
Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmetler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2
Sosyal hizmet kuruluşlarının yapısını ve işleyişini tanır.
3
Etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
4
Ülkesindeki sosyal yapıyı tarif edebilir.
5
Sosyal meseleleri analiz edebilme ve çözüm getirebilme yeteneğine sahiptir.
6
İnsanın gelişimini ve sosyal çevresi ile etkileşimini tanımlar.
7
Sosyal hizmetlere ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatı bilir.
8
Sosyal politika ve programları anlatabilir.
9
Görüşme ilke ve tekniklerini bilir.
10
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
11
Rapor yazma ve sunuma ilişkin süreçleri tanımlar.
12
Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, cinsel eğilim, din kültür, hayata bakış ve beklentiler açısından birey, grup ve toplumların farklılıklarına saygı duyar.
13
Görev, yetki, hak ve sorumluluklarını, mesleki etik, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
14
Sosyal hizmet alanının doğasının zorunlu kıldığı disiplinler, uzmanlıklar ve kurumlar arası işbirliğinin gerektirdiği ekip çalışması ilkelerini tanımlar.
15
Dünyadaki sosyal olayları ve sorunları takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414171