PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
SOSYAL HİZMETLER
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kriz ve Stres Yönetimi
SHİ231
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmetler -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Eğitim)
Amaç
Bu derste öğrenciye, kriz ve stres yönetimi kavramlarının olumlu ve olumsuz taraflarını ayırt etme, krizi çözme stratejileri ortaya koyma, stresle mücadele teknikleri kullanma ve hukuk bürosu yönetiminde stresle başa çıkma yolları kolayca bulabilme yeterlikleri kazandırmak amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders; Kriz Yönetimi,Kriz Kavramı,Kriz Yönetimi Stratejileri ve Modelleri,Kriz ve İşletme Yönetimi,Kriz İletişimi,Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler,Ara Sınav,Stres Yönetimi,Olumlu ve Olumsuz Stresler,İş Stresi,Stresin Ortaya Çıkardığı Problemler,Stresle Başa Çıkma Yolları,Stresle Mücadele Teknikleri,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Ders Veren
Yıldız KOL
,
Ebru YILMAZ
Hafta
Konu
1
Kriz Kavramı
2
İşletmelerde Kriz Yaratan Faktörler
3
Kriz Sürecinin Aşamaları ve Etkileri
4
Kriz Yönetimi Kavramı
5
Krize Yanıt Süreci
6
Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar
7
Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar
8
Ara Sınav
9
Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar
10
Kriz Sonrası Yapılacak Çalışmalar
11
Kriz İletişim Süreci ve Yeni Medya
12
Örnek Olay Çalışmaları
13
Örnek Olay Çalışmaları
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmetler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
2
Sosyal hizmet kuruluşlarının yapısını ve işleyişini tanır.
3
Etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
4
Ülkesindeki sosyal yapıyı tarif edebilir.
5
Sosyal meseleleri analiz edebilme ve çözüm getirebilme yeteneğine sahiptir.
6
İnsanın gelişimini ve sosyal çevresi ile etkileşimini tanımlar.
7
Sosyal hizmetlere ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatı bilir.
8
Sosyal politika ve programları anlatabilir.
9
Görüşme ilke ve tekniklerini bilir.
10
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
11
Rapor yazma ve sunuma ilişkin süreçleri tanımlar.
12
Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, cinsel eğilim, din kültür, hayata bakış ve beklentiler açısından birey, grup ve toplumların farklılıklarına saygı duyar.
13
Görev, yetki, hak ve sorumluluklarını, mesleki etik, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
14
Sosyal hizmet alanının doğasının zorunlu kıldığı disiplinler, uzmanlıklar ve kurumlar arası işbirliğinin gerektirdiği ekip çalışması ilkelerini tanımlar.
15
Dünyadaki sosyal olayları ve sorunları takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414177