PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Nesne Yönelimli Programlama ile Uygulama Geliştirme
BLP234
4
3 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bilgisayar Programcılığı -
Ön Lisans
(Örgün Öğretim)
Amaç
Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek
Ders İçeriği
Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API).
Hafta
Konu
1
Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım
2
Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler
3
Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları)
4
Arayüz türü ve Çok biçimlilik
5
Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama
6
Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama
7
Kalıt ve soyut sınıflar
8
Vize Sınavı
9
Java Object Modeli
10
Thread programlama
11
Diğer tasarım örüntüleri
12
OOP Uygulamaları
13
OOP uygulamaları
14
OOP uygulamaları
Program Çıktıları
1
-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
-Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmalı, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program geliştirir.
3
-Bilgisayar Programcılığı alanındaki verilerin tanımlanmasını, toplanmasını ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapar.
4
-Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanabilir.
5
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri alanında karşılaştığı problemlere temel çözüm önerilerini uygulayabilmeli
6
Güncel ihtiyaçlar doğrultusunda alanı ile ilgili paket programları ve yazılım çeşitlerini kullanabilmeli
7
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına önem vermeli, çalışmalarını proje grubuna ve/veya kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmeli
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmeli
9
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde Türkçe ve temel yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahip olmalı
11
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi, tarihi değerlere ve insan haklarına saygılı olmalı
12
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamalı
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414444