PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Java Programlama
BLP227
3
3 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bilgisayar Programcılığı -
Ön Lisans
(Örgün Öğretim)
Amaç
Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.
Ders İçeriği
Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek
Ders Veren
Ali Osman SELVİ
Hafta
Konu
1
Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
2
Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı
3
Nesne ve Sınıf kavramı
4
Nesne ve Sınıf kavramı 2
5
Fonksiyonlar
6
Fonksiyonların aşırı yüklenmesi
7
Setter Getter Metotları
8
Ara Sınav
8
Setter Getter Metotları Uygulamalar
9
Setter Getter Metotları Uygulamalar
10
Yapılandırıcılar
11
Yapılandırıcılar uygulamaları
12
Swing arayüzü
14
Swing arayüzü
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10
5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Ara Sınav 1
12
1
Ödev 1
12
1
Dönem Sonu Uygulaması
60
1
Ders İş Yükü:
330
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
12,94
Program Çıktıları
1
-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
-Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmalı, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program geliştirir.
3
-Bilgisayar Programcılığı alanındaki verilerin tanımlanmasını, toplanmasını ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapar.
4
-Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanabilir.
5
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri alanında karşılaştığı problemlere temel çözüm önerilerini uygulayabilmeli
6
Güncel ihtiyaçlar doğrultusunda alanı ile ilgili paket programları ve yazılım çeşitlerini kullanabilmeli
7
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına önem vermeli, çalışmalarını proje grubuna ve/veya kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmeli
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilmeli
9
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde Türkçe ve temel yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahip olmalı
11
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi, tarihi değerlere ve insan haklarına saygılı olmalı
12
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamalı
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/414591