PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Herkes İçin Spor
MOS113
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi -
Ön Lisans
(Yüz yüze teorik eğitim )
Amaç
Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır. Sporu günlük hayatta da alışkanlık haline getirebilme. Kendine güven, paylaşma, liderlik, sosyalleşme, planlama, karar verme gibi yetileri geliştirebilme. Ayrıca öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve Fitness konularını teorik olarak öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
Ders İçeriği
Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci, Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi, Dünyada herkes için spor felsefesi ve yaşam boyu spor uygulamaları, Sağlıklı Yaşam Ve Egzersiz, Yaşam boyu Spor uygulamaları, Şişmanlık ve kilo ,kontrolü, Çocuk ve gençlerde spor, Yaşlılar da spor , Fitness uygulamaları, Outdoor sporlar
Hafta
Konu
1
Herkes İçin Sporun Amacı
2
Dünyada ve Ülkemizde herkes için spor
3
Herkes İçin Spor Federasyonu faaliyetleri
4
Sağlıklı yaşam ve egzersiz
5
Yaşam boyu spora başlama -1
6
Yaşam boyu spora başlama -2
7
Yaşam boyu spora başlama -3
8
Şişmanlık ve kilo kontrolü
9
Çocuk ve gençlerde spor
10
Yaşlılık ve egzersiz
11
Fitness program rehberi
12
Engelliler ve spor
13
Beslenme
14
Doğa sporları
Program Çıktıları
1
İşletme organizasyonu yapar ve işe hazırlar.
2
Fabrikada üretim, kontrol ve bakım ve işletme için kullanılan makine ve teçhizatı tanır ve kullanır. Fabrika işlemlerinin başlatılmasını ve kontrolünü sağlar. Arıza tespiti yapar.
3
Alanında uygulamalar için gerekli bilgi teknolojilerinin, modern tekniklerin ve araçların etkili seçimi ve kullanımı.
4
Sanayi ve hizmet sektörü ile ilgili süreçlerde uygulama becerisi kazanmak.
5
Tarihsel değerler, sosyal sorumluluk ve etik değerlerin önemini tanır.
6
Türkçenin yanı sıra yabancı dilde, tercihen İngilizcede etkili yazılı ve sözlü iletişim kurabilir,
7
Alanla ilgili yeniliklere öncelik verebilmek, etik, deneysel değerlere uygun, İş sağlığı ve güvenliği ve iş hukuku hakkında değerlendirme ve yorum yapabilmek.
8
Montajdaki üretim aşamalarını, kalite kontrol ünitelerini, cihazları ve ekipmanları, ölçüm ve kontrol aletlerini, temel tamir aletlerini, sökme, teşhis ve tamir işlemlerini kullanma becerisini kazanmak.
9
Alandaki kurum ve kişilerin ilişkilerini tüm paydaşlarla ilgili olarak organize edebilme ve yönetebilme.
10
Sayısal ve analitik düşünme, tasarım, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
11
Temel Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi bilgisi, elektrik motorları , şarj sistem, temel elektrik ve elektronik bilgisi, otomotiv teknolojileri ve termodinamik hakkında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
12
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayabilme düzeyinize katkısı
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Herkes için sporun amacını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Isınma, dinlenme, soğuma kavramlarını olarak açıklayabilir, bölgelere göre çalışma şekillerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes için spor aktivitelerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes için spor, boş zaman, rekreasyon ve wellness kavramlarını açıklayabilir ve örneklendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes için sporun amacını açıklayabicektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes için spor aktivitelerini açıklaya bilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma kavramlarını teorik olarak anlatabilecek, Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaş gruplarına göre egzersiz planlamalarını açıklayabilecek ve bazı doğa sporlarını açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/416516