PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Deprem Bilgisi
İNŞ113
4
2 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Teknolojisi -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Yerkabuğunda ve kayaçlarda yapı ve şekil değişikliği meydana getiren kuvvet, gerilme ve bunların sonunda gelişen deformasyonları öğrenmek,Kayaçlarda kırılma sonucu gelişen çatlak, yarık, fay gibi unsurları tanımak ve öğrenmek,Tabakalı kayaçlarda, tektonik kuvvetlerin etkisiyle gelişen kıvrım ve çeşitlerini tanımak ve öğrenmek, Depremleri ve deprem dalgalarını tanımak, Yapı – deprem ve deprem dalgaları ilişkisini ortaya koymak, Depremden ve hasarlarından korunma yöntemlerini öğrenmek
Ders İçeriği
Deprem, deprem dalgaları, deprem hasarları ve yapı-deprem ilişkisi
Hafta
Konu
1
Giriş, uygulamalı jeoloji ve mühendislik jeolojisi kavramları
2
Yeryuvarının Yapısı (büyüklüğü, yoğunluğu ve iç yapısı, yeryuvarının çekirdeği ve mantosu)
3
Mineraller ve kayaçlar
4
Mineraller ve kayaçların mühendislik özellikleri
5
Kayaçlarda görülen yapılar
6
Kayaçlarda gelişen kıvrım ve çatlak çeşitleri
7
Faylar, özellikleri ve sınıflandırılması (Eğim atımlı fay zonları ve jeolojik özellikleri)
8
Faylar, özellikleri ve sınıflandırılması (Doğrultu atımlı fay zonları ve jeolojik özellikleri)
9
Levha tektoniği kavramı, levha sınırlarında meydana gelen olaylar ve özellikleri
10
Deprem tanımı ve çeşitleri
11
Deprem oluşumu ve elastik kırılma teorisi
12
Deprem parametreleri ve tanımları
13
Deprem dalgaları ve hasarları
14
Yapı-deprem ilişkisi
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanı ile ilgili yeterli düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur.
2
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilir, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilir.
3
Alanı ile ilgili konularda bireysel sorumluluklara ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Bireysel bilgi ve becerileri, alanı ile ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini uygulamalı, deneysel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilir, onlara çözüm önerisi sunabilir.
5
Bir yabancı dili temel düzeyde bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilir ve kullanabilir.
6
Alanı ile ilgili konuların gerektirdiği düzeyde bilgi ve teknolojilerini kullanabilir.
7
Alanı ile ilgili konulardaki yenilikleri ön planda tutar, etik, deneysel değerlere uygun, iş sağlığı ve güvenliği ile iş hukuku çerçevesinde değerlendirme ve yorum yapabilir.
8
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir, verileri ilgili doğrultuda toplayabilir.
9
Alanı ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirebilmeli, yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık şekilde eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve sorgulayabilir.
10
Alanıyla ilgili çalıştığı kurumdaki mühendis ve işçi arasındaki koordinasyonu düzenleyebilir ve yönetebilir.
11
Alanıyla ilgili proje okuyabilir, değerlendirebilir, metraj ve keşif işleri yapabilir ve hakediş düzenleyebilir.
12
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programı, çizim programı ve teknolojilerini kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili kalite kontrol deneylerini yapabilir ve raporlarını yorumlayabilir.
14
Alanıyla ilgili 2 ve 3 boyutlu düşünebilir, çizim yapabilir.
15
Alanıyla ilgili kullanılabilecek yapı malzemeleri tanıyabilir ve kullanabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Depremlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Deprem ile ilgili temel terimleri bilir, depremleri sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Deprem dalgaları ve hasarlarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mineraller ve kayaçların özelliklerini bilir ve kayaçları sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yeryuvarının iç yapısını meydana getiren katmanları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/416816