PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tarımsal Yapılar ve Sulama
PYZ225
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Dersi alan öğrencilere; tarımsal yapılar ve sulama bölümünün faaliyet alanı ile ilgili konularda bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Tarımsal yapıların tanımı, sınıflandırılması, arazi toplulaştırması, bitki-su ilişkileri, tarımsal hidroloji, sulama sistemleri (basınçlı sulama, sistemleri, yüzey sulama sistemleri), arazi ıslahı, drenaj ve sulama suyu kalitesi ile ilgili genel konuları kapsamaktadır.
Hafta
Konu
1
Tarımsal yapıların tanımı ve sınıflandırılması
2
Tarımsal üretim sistemlerinde çevre kontrolü
3
Toprak Bitki Su İlişkileri
4
Su kaynakları ve Sulama Yapıları
5
Su kaynaklarının geliştirilmesi
6
Sulamada su kalitesi ve tuzluluk
7
Sulama teknolojileri
8
Drenaj ve arazi ıslahı
9
Sulama sistemlerinin izleme ve değerlendirilmesi
10
Türkiye’nin toprak ve su koruma sorunları
11
Kırsal yerleşmeler ve altyapı sorunları
12
Tarımsal yapı projelerinin hazırlanması ve uygulanması
13
Tarımsal yapıları planlama ve uygulama sorunları
14
Çevre kirliliği ve sorunları, arazi toplulaştırma
15
sunum
Program Çıktıları
1
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, modelleme gibi yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini, bitkisel ve yapısal materyalleri seçebilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisine sahip olmak
2
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olarak iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıyan ve yetiştirme tekniklerine hâkim olup, peyzajda kullanabilmek
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri toplayabilen, yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen, analiz edebilen, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
4
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları, süs bitkilerinin üretim ve pazarlanma yöntemlerini kullanabilmek
5
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilmek
6
Sektördeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak
7
Peyzajda arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetiği ve uygulama yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi, park ve bahçe düzenleme projelerinin araziye uygulamasını yapabilecek beceriye sahip olmak
8
Çevreye uygun süs bitkilerini seçmek, bunların mevsime göre ekimi, gübrelenmesi, budanması, sulanması gibi işlerin planlanması ve yürütülmesinde peyzaj mimarına yardımcı olabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak
9
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına ve işverene anlatabilme becerisine sahip olmak
10
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilen, takımlarda sorumluluk alabilen ya da bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmış, bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak
11
Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak
12
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilmek
13
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olmakla birlikte bu konuda analiz yapabilen ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisine de sahip olmak
14
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilmek
15
Doğa ve çevre koruma bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrar, bunları yorumlar ve konumuna uygun tavır geliştirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ülkedeki kültürteknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını öğrenir, insiyatif kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418540