PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Aile Eğitimi
CGP201
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin genel amacı anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmanın yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.
Ders İçeriği
Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de ve Dünyada uygulanan aile eğitimi uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmenin yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan “Aile Katılımı Etkinliği” düzenleme becerisine sahip olabilmektir.
Ders Veren
Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
Hafta
Konu
1
Aile eğitiminin amacı, önemi ve ilkeleri.
2
Aile eğitim programının uygulanmasında öğrenme/öğretme süreci.
3
Dünyada uygulanan aile eğitim programları.
4
Türkiye'de uygulanan aile eğitim programları.
5
Aile Kuramları
6
Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller.
7
Aile eğitimini etkileyen nedenler.
8
Türlerine göre aile katılım çalışmaları & Ara Sınav
9
Aile katılımını etkileyen faktörler.
10
Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları.
11
Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılım çalışmaları örnek uygulamaları.
12
OBADER' in incelenmesi
13
Aile eğitimi ve katılımı çalışmalarının değerlendirilmesi
15
Farklı gelişen çocukların ailelerinin eğitimi. & Final
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
8
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2
7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
7
Ara Sınav 1
2
1
Kısa Sınav 1
1
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
77
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,02
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ailenin tarihsel ve kuramsal temellerini açıklayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile eğitimi ve katılımı süreçlerinin planlayarak uygulayabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ailelerle profesyonel ilişkiler ve iletişim şekillerini ve örnek durumlarda çeşitli yaklaşımları uygulayabilecek
4
4
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Aile sorunları ve çocuklara yönelik hizmetlere örnekler verebilecek
4
4
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilecek
5
5
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
4,87
4,87
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418856