PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukta Bilim ve Teknoloji
CGP211
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Okul öncesi eğitimde, bilim, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak. Teknolojiyi tanımak ve sınıf ortamlarında teknolojinin uyarlanmasını gerçekleştirmek.
Ders İçeriği
Bilimin Doğası ve Öğretimi, Kavram Gelişimi ve Öğretimi, Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler, Çevre Eğitimi, Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri, Çocuk ve Teknoloji
Ders Veren
Kadriye Selin BUDAK
Hafta
Konu
1
Bilimin Doğası ve Öğretimi
3
Kavram Gelişimi ve Öğretimi
4
Kavram Gelişimi ve Öğretimi
5
Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri
6
Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri
7
Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler
8
Ara Sınav
9
Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler
10
Çevre Eğitimi
11
Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri
12
Çocuk ve Teknoloji
13
Çocuk ve Teknoloji
14
Çocuk ve Teknoloji
15
Çocuk ve Teknoloji
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Ara Sınav 1
1
6
Ödev 1
3
2
Final
1
10
Ders İş Yükü:
78
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,06
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bilimin tanımı ve özellikleri, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir.
5
5
5
4
5
5
3
5
3
3
5
5
1
Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar.
5
5
5
4
5
5
3
5
3
0
5
5
3
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar.
5
5
5
0
5
5
3
5
1
0
5
5
1
Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir.
5
5
5
0
5
5
3
3
0
0
5
5
1
Erken çocukluk gelişiminde teknolojinin rolünü açıklar
5
5
5
0
5
5
3
5
3
3
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
1,6
5
5
3
4,6
2
1,2
5
5
2,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418867