PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Satranç
CGP225
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Satranç Branşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satrancın faydalarını kişiye tanıtmak Satranç eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak
Ders İçeriği
Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler
Hafta
Konu
1
Satranç Tanımı, Satrancın Tarihsel Gelişimi
2
Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir?
3
Zihinsel Antrenmanın faydaları
4
Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları
5
Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri
6
Şah, At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri
7
Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları
8
Geçerken alma ve Notasyon yazımı- Ara Sınav
9
Taş isteme ve tehdit kavramlar
10
Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat
11
Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri
12
Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri
13
Satranç Teorilerinden Örnekler
14
Çocuklara satranç nasıl öğretilmelidir? Final
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Satranç branşını tanır.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Planlama becerisi gelişir.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Kuvvetli analiz yapabilir
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur, sistemli olmayı geliştirir.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Önerilen çözümleri savunur.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Ortalama Değer
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418879