PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi
CGP218
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Okul öncesi eğitimde, matematik, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile temel matematik, fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak.
Ders İçeriği
-Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi -Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri -Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri -Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi
Hafta
Konu
1
Fen Nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Neden okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri yer almalıdır? Okul öncesi eğitimde bilimsel süreç becerilerin gelişimi ve önemi
2
Okul Öncesi Eğitim programında fen etkinlikleri ve fen merkezi, fen ve doğa köşesi/bilim ve keşif merkezi/bilim öğrenme merkezi ile fen eğitimi materyalleri, fen öğretim yöntemleri
3
Proje yaklaşımı, sorgulama temelli (ınquıry based) fen eğitimi
4
Erken çocukluk eğitiminde bilimin doğası
5
Fen eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü
6
Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden ve parklardan yararlanma
7
Fen eğitiminde değerlendirme
8
Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminde temeller, ilke ve standartlar- Ara sınav
9
Erken çocukluk döneminde matematiksel kavramların gelişimi
10
Sayma öncesi erken matematik kavramları
11
Erken çocukluk döneminde temel matematik kavramları ve süreçleri
12
Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları
13
Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin amaçları, öğretmenin rolü ve eğitim ortamı
14
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlik örnekleri- Final
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir
3
5
5
1
5
3
5
1
1
1
5
5
5
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular
3
5
5
1
5
3
5
1
1
1
5
5
5
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir.
3
5
5
1
5
3
5
1
1
1
5
5
5
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar.
3
5
5
1
5
3
5
3
1
1
5
5
5
Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisini kavrar, programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir
3
5
5
1
5
3
5
1
1
1
5
5
5
Ortalama Değer
3
5
5
1
5
3
5
1,4
1
1
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418884