PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Yönetimi
CGP220
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
Ders İçeriği
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Hafta
Konu
1
Sınıf Yönetimi nedir? Amaçları Nelerdir?
2
Eğitim ve Sınıf Yönetimi
3
Sınıf Yönetiminin Ana Değişkenleri
4
Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi
5
Sınıfın İlişki Düzeni
6
Sınıf ve Grup Lideri Olarak Öğretmen
7
Plan-Program düzeni
8
Eğitim Sürecinin Yönetimi- Ara Sınav
9
İstenen davranışların desteklenmesi
10
İstenmeyen davranışların etkileri
11
İstenmeyen davranışların değiştirilmesi
12
Eğitimde zaman yönetimi
13
Örnek sınıf yönetimi yapılandırılması
14
Sınıf Yönetiminde Değerlendirme - Final
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilir ve kural geliştirme sürecini yönetebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418885