PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ECZANE HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim Becerileri
MOS184
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Eczane Hizmetleri -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.
Ders İçeriği
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir.
Ders Veren
Gülşah ÇONGUR
Hafta
Konu
1
İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri
2
İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar
3
Sözsüz İletişim ve Kinesics
4
Sözsüz İletişim ve Kinesics II
5
Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim
6
Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları
7
Ara Sınav
8
Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları
9
Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim
10
İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları
11
İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II
12
Sunum Teknikleri ve Programları
13
Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma
14
Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Eczane Hizmetlerinde hizmet süreçleri hakkında bilgiye sahiptir.
12
Eczane hizmetleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi eczacının sorumluluğunda yürütür bununla birlikte mevcut sorumlara çözümler üretir.
13
Sağlık alanında özellikle eczane hizmetlerini içeren konularda, ihtiyaç duyduğu güncel bilgileri içeren kitapların, uygulama araç-gereçlerinin, yeni teknolojilerin kullanımını bilir.
14
Eczane teknikeri olarak dahil olabileceği laboratuvarları tanır, bu laboratuvarlar ve laboratuvar çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur, laboratuvar güvenliği kurallarını öğrenir.
15
Eczacılık alanındaki fikri mülkiyet unsurlarını öğrenir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme
3
1
2
2
1
5
4
1
1
5
1
1
1
1
1
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme
3
1
1
1
1
5
3
1
1
2
1
1
1
1
1
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme
4
1
1
1
1
5
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme
3
1
1
1
1
1
1
1
1
5
1
1
1
1
1
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme
3
1
1
1
1
5
1
1
1
5
1
1
1
1
1
Ortalama Değer
3,2
1
1,2
1,2
1
4,2
2
1
1
3,6
1
1
1
1
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418997