PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ECZANE HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim
MOS254
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Eczane Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Hem iş yaşamında hem de günlük yaşamda öğrencilerin etkili iletişimde bulunabilmelerini sağlamak ve beden dilini doğru kullandırmak amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
-İletişim kavramı -Sözlü İletişim kurmak -Yazılı İletişim kurmak -Sözsüz İletişim kurmak -Biçimsel (Formal) İletişim kurmak -Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak -Beden dili
Hafta
Konu
1
İletişim Nedir?
2
Etkili İletişim Becerileri
3
İletişim Türleri
4
İletişim Engelleri
5
Empati
6
Motivasyon ve Takım Çalışması
7
Stres Yönetimi
8
Risk Yönetimi
9
Sözlü İletişim
10
Yazılı İletişim
11
Sözsüz İletişim
12
Biçimsel (Formal) İletişim
13
Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
14
Beden Dili
14
Beden Dili 2
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Eczane Hizmetlerinde hizmet süreçleri hakkında bilgiye sahiptir.
12
Eczane hizmetleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi eczacının sorumluluğunda yürütür bununla birlikte mevcut sorumlara çözümler üretir.
13
Sağlık alanında özellikle eczane hizmetlerini içeren konularda, ihtiyaç duyduğu güncel bilgileri içeren kitapların, uygulama araç-gereçlerinin, yeni teknolojilerin kullanımını bilir.
14
Eczane teknikeri olarak dahil olabileceği laboratuvarları tanır, bu laboratuvarlar ve laboratuvar çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur, laboratuvar güvenliği kurallarını öğrenir.
15
Eczacılık alanındaki fikri mülkiyet unsurlarını öğrenir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419001