PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ECZANE HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Diksiyon
MOS180
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Eczane Hizmetleri -
Ön Lisans
( Örgün Öğretim)
Amaç
Diksiyon dersinin amacı; dersi alan öğrencilerin telaffuz ve sözcük seçimi bakımından Türkçeyi doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak, öğrencilerin gerek eğitim-öğretim hayatları boyunca gerekse mezun olduktan sonra katılacakları iş hayatında kendilerini doğru bir biçimde ifade edebilen bireyler olarak hayatlarını idâme ettirmelerini gerçekleştirmektir.
Ders İçeriği
Bu ders, daha iyi konuşmanın önemi ve kullanımını vurgulamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla öğrenciler ders kapsamında, diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaklardır.
Hafta
Konu
1
Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi.
2
Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti.
3
Konuşmanın 3 temel ögesinden birincisi olan nefes alıp verme hakkında bilgi, nefes alıp verme uygulamaları.
4
Konuşmanın ikinci ögesi olan artikülasyon (boğumlanma), tekerleme uygulamaları ve konuşmanın üçüncü ögesi olan ses, ses uygulamaları.
5
Ünlü ve ünsüz sesler, bunların başlıca özellikleri ve teşekkül noktaları.
6
Söz Durakları: Kısa süreli duraklar, normal duraklar ve uzun süreli duraklar.
7
Türk dilinde yaygın olarak kullanılan bağlaçlar, bağlaç uygulamaları.
8
Ara Sınav Uygulaması
9
Türk dilinde vurgu ve tonlama, metin üzerinde uygulama çalışması.
10
Haber ve program metinleri üzerinden uygulama çalışması.
11
Doğaçlama konuşma uygulaması. (Anı, tanıtım vb. konularda doğaçlama konuşma uygulamaları)
12
Kamera karşısında uygulama: haber, hava durumu vb. program sunumu.
13
Kamera karşısında uygulama: haber, hava durumu vb. program sunumu.
14
Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi ve genel değerlendirme.
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Eczane Hizmetlerinde hizmet süreçleri hakkında bilgiye sahiptir.
12
Eczane hizmetleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi eczacının sorumluluğunda yürütür bununla birlikte mevcut sorumlara çözümler üretir.
13
Sağlık alanında özellikle eczane hizmetlerini içeren konularda, ihtiyaç duyduğu güncel bilgileri içeren kitapların, uygulama araç-gereçlerinin, yeni teknolojilerin kullanımını bilir.
14
Eczane teknikeri olarak dahil olabileceği laboratuvarları tanır, bu laboratuvarlar ve laboratuvar çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur, laboratuvar güvenliği kurallarını öğrenir.
15
Eczacılık alanındaki fikri mülkiyet unsurlarını öğrenir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419005