PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Optik II
OPS205
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Optisyenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu derste değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğinin ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Işığın girişimi, ince zarlarda girişim, ışığın kırınımı, ışığın saçılması ve kutuplanma, prizma açısı, prizma türleri, prizmatik etki, prizma diyoptrisi, prentice kuralı, prizma taban yönünün tayini, polarizasyonun gözlük camlarında kullanımı, optik sistemler, konkav (-) ve Konveks (+) lenslerin özellikleri, büyüteç, mikroskop, dürbün ve teleskoplar
Ders Veren
Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Hafta
Konu
1
Işığın Girişimi
2
İnce Zarlarda Girişim
3
Işığın Kırınımı
4
Kırınım kuralları
5
Newton halkaları
6
Işığın saçılması ve kutuplanma
7
Işığın saçılması ve kutuplanma
8
Ara sinav
9
Prizma açısı, prizma türleri
10
Prizma taban yönünün tayini
11
Prizmatik Etki, Prizma Diyoptrisi, Prentice Kuralı
12
Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri
13
Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri
14
Genel tartışma
15
final
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
15
1
Kısa Sınav 1
10
1
Final
20
1
Ders İş Yükü:
157
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,16
Program Çıktıları
1
1. Alanındaki uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Aynı zamanda sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
2. Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Aynı zamanda alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilir.
3
3. Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
4. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleği ile ilgili gelişimleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
5
5. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
6
6. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
7
7. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
8
8. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
9. Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi
10
10. Birey ve halk sağlığı ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilme
11
11. Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme
12
12. Kalite yönetimine uygun davranıp süreçlere katılabilme
13
13. Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
14
14. Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme
15
15. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir.
3
-
2
-
3
-
-
4
4
-
-
-
-
-
-
Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir.
3
-
2
-
3
-
-
4
4
-
-
-
-
-
-
Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler
3
-
3
-
-
-
3
4
3
-
-
-
-
-
-
Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir.
3
-
3
-
3
3
-
3
4
-
-
-
-
-
-
Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir.
5
-
4
-
-
-
-
4
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
3,4
-
2,8
-
1,8
0,6
0,6
3,8
3
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419117