PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Stratejik Marka Yönetimi
OPS215
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Optisyenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, meslekte ürüne anlam ve değer kazandıran marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanması, markaların nasıl yönetildiği, yönetim sürecinde markanın nasıl korunması gerektiği konuların öğrencilere aktarılmasıdır.
Ders İçeriği
Dersin içeriği, markanın tanımı, isim seçimi, marka süreci, marka konumlandırması, marka imajı, marka bilinirliği, marka sadakati, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin uygulanmasıdır.
Ders Veren
Pelin SENEMOĞLU
Hafta
Konu
1
Marka ve pazarlamanın tanımı, fonksiyonları
2
Markanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar
3
Marka yönetim süreci
4
Marka denkliği
5
Marka kişiliği
6
Marka yaratma stratejileri
7
Marka konumlandırma
8
Ara Sınav Marka iletişimi
9
Marka Yayma ve Genişletme
10
Global marka
11
Marka Denkliği Ölçümü
12
Elektronik Marka Yönetimi
13
Marka Koruması ve Tescili
14
Markanın Tarihsel Gelişimi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
14
Ara Sınav 1
2
1
Kısa Sınav 1
2
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
63
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,47
Program Çıktıları
1
1. Alanındaki uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Aynı zamanda sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
2. Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Aynı zamanda alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilir.
3
3. Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
4. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleği ile ilgili gelişimleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
5
5. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
6
6. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
7
7. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
8
8. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
9. Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi
10
10. Birey ve halk sağlığı ve iş güvenliği konularının bilincinde olabilme
11
11. Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme
12
12. Kalite yönetimine uygun davranıp süreçlere katılabilme
13
13. Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
14
14. Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme
15
15. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Marka kavramını tanımlar ve önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
3
-
-
-
3
-
-
Marka değerini kavrar ve ölçümü ile ilgili bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4
-
-
İşletmelerin yaptığı marka stratejileri, konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olur.
-
4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka sadakati ,marka yönetim süreci, marka bilinirliği hakkında bilgi sahibi olur.
-
4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4
-
-
Ortalama Değer
-
2
-
-
-
-
-
-
0,75
-
-
-
2,75
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419122