PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Kurumları Yönetimi II
TDP202
4
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Yönetim ve organizasyon kavramlarını anlama, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, Sağlık hizmeti örgütlerinde yönetimin ilkeleri ve boyutlarının kavranması.
Ders İçeriği
ağlığın tanımı, sistem yaklaşımı ve sağlık hizmetleri sisteminin amacı, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, Türkiye'de sağlık hizmetleri organizasyonu, Türkiye'de sağlık hizmetleri sunum modelleri, ekonomik büyüme, kalkınma ve sağlık sektörü ilişkisi, sağlık hizmetleri finansmanı. Yönetimin tanımı, yönetimin işlevleri, yönetim süreçleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetlerinin organizasyon yapıları, Türkiye ve Dünya’ da sağlık hizmetlerinin yönetimi
Hafta
Konu
1
Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi
2
Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları
3
Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
4
Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
5
Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri
6
Hastane Yönetimi ve Yöneticisi
7
Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye deki Uygulama
8
Ara Sınav
9
Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci
10
Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
11
Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi
12
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme
13
Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi
14
Genel Sınava Hazırlık
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur.
13
Bilgi ve belge yönetimi konusunda (dosyalama, arşivleme vb.) bilgi sahibi olur.
14
İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır.
15
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419143