PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Örgütsel Davranış
TDP222
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(Seçmeli, Yüz Yüze)
Amaç
Dersin esas amacı; örgütsel davranış teorileri, kurum kültürü, inanç, tutum, davranış ve algılama, kişilik ve kişilik teorileri, gruplar, liderlik, otorite, güç ve etkileme, motivasyon, iletişim ve stres, örgütsel çatışma ve değişme gibi konuların öğrenilmesi ve örgütlerdeki söz konusu davranışların analiz edilmesidir.
Ders İçeriği
Derste, gerek teorik gerekse pratik anlamda örgütsel davranışın esasları ele alınacaktır. Bu bağlamda örgütsel davranış teorileri gibi teorik bilgiler yanında, örgütsel davranışı etkileyen kurum kültürü, inanç, tutum, algılama vb. pratik sosyo-psikolojik süreçlere değinilecektir.
Hafta
Konu
1
örgütsel davranışa giriş ve temel kavramlar
2
Motivasyon Teorileri
3
İş ve yaşam tatmini
4
Liderlik ve liderlik teorileri
5
Örgütsel çatışma ve yönetimi
6
Örgütsel değişim ve stres yönetimi
7
Örgütsel değişim ve stres yönetimi
8
Örgütsel güç ve Politika
9
Örgüt iklimi ve kültürü
10
Örgütsel iletişim
11
Örgütsel gruplar ve takımlar
12
Mobbing ve örgütsel dışlanma
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12
Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur.
13
Bilgi ve belge yönetimi konusunda (dosyalama, arşivleme vb.) bilgi sahibi olur.
14
İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır.
15
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Örgütsel davranışların verimliliğe etkilerini anlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranışları belirleyen temel faktörleri belirleyebilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunlara çözüm önerebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel davranış çerçevesini kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419258