PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKTİSAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İktisat Okumaları
IKT251
3
3 + 0
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat -
Lisans
(Ders, Sözlü anlatım)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin iktisat alanındaki temel ve çağdaş metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyabilme, yorumlayabilme ve tartışabilme becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce okullarına ait özgün metinler aracılığıyla kavramsal derinlik kazanacak, iktisadi argümanların yapısını çözümlemeyi ve bunları akademik bir üslupla ifade etmeyi öğreneceklerdir. Böylece ders, öğrencilerin hem analitik düşünme hem de yazılı ve sözlü ifade becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir.
Ders İçeriği
Bu ders, iktisat literatüründe yer alan klasik ve çağdaş metinlerin okunması, çözümlemesi ve tartışılmasını içermektedir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce akımlarına ait seçilmiş metinler üzerinden kavramsal ve eleştirel analizler yaparlar.
Ders Veren
Hüseyin Safa ÜNAL
Hafta
Konu
1
Ders tanıtımı, etkili sunum kuralları, film gösterimi
2
İktisat-Felsefe İlişkisi
3
Adam Smith, iş bölümü ve görünmez el (Milletlerin Zenginliği)
4
Adam Smith-ikincil okuma
5
Keynes temel okuma
6
Keynes ikincil okuma
7
Polanyi temel okuma
8
Ara sınav değerlendirmesi, Polanyi ikincil okuma
9
Kalkınma ekonomisi temel okuma
10
Kalkınma ekonomisi ikincil okuma
11
Davranışsal İktisat temel okuma
12
Davranışsal İktisat ikincil okuma
13
Kurumsal iktisat temel okuma
14
Kurumsal iktisat ikincil okuma
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Ara Sınav 1
10
1
Kısa Sınav 1
3
2
Kısa Sınav 2
3
2
Final
20
1
Ödev (Sunum)
1
1
Ders İş Yükü:
141
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,53
Program Çıktıları
1
İktisat teorisi, kavramları ve yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2
Farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve yöntemleri birleştirerek karşılaştığı konu ve sorunların çözümünde bütüncül bir anlayışa sahip olur.
3
İktisadi bakış açısını geliştirmek için farklı disiplinlerden faydalanır.
4
Ulusal ve uluslararası gelişmelere iktisat perspektifinden yaklaşarak, eleştirel düşünme ve analiz yapabilme becerisi kazanır.
5
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlılık geliştirerek, eleştirel düşünme ve yenilikçi çözüm yaklaşımlarıyla bilimsel öneriler sunma becerisi kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile iktisat alanındaki yenilikleri takip eder ve bu yenilikleri kendi çalışmalarına entegre eder.
7
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olarak yazılı-sözlü iletişim kurma becerisi kazanır.
8
Bağımsız çalışabilme ve ekip içinde etkin bir şekilde iş birliği yapabilme becerisi geliştirir.
9
Çeşitli bilgi ve verileri toplama, analiz etme ve bu verileri yorumlayarak iktisadi olguları anlama ve karar alma süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
İktisat teorisinin ve ekonomik kurumların tarihsel gelişimini anlar ve bu bağlamda ekonomik politikaları değerlendirme becerisi kazanır.
11
İktisadi politikaları sonuçlarıyla beraber analiz eder ve sorunların çözümüne yönelik sürdürülebilir öneriler geliştirir.
12
İktisadın özelleşmiş alt alanlarında da bilgi sahibi olur ve bu alanlara yönelik analitik düşünme becerileri geliştirir.
13
İktisadi analizlerde matematik ve istatistik bilimleri ile ekonometrik yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Farklı iktisadi düşünce okullarının temel argümanlarını karşılaştırabilir.
4
-
-
3
2
3
-
2
-
3
-
3
-
İktisat literatüründeki temel ve çağdaş metinleri anlayıp özetleyebilir.
4
-
-
3
2
3
-
2
-
3
-
3
-
İktisadi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
4
-
-
3
2
3
-
2
-
3
-
3
-
İktisadi argümanları sözlü ve yazılı olarak akademik bir üslupla ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
4
3
-
-
-
-
-
Okunan metinlerden yola çıkarak bağımsız düşünme ve tartışma becerilerini geliştirebilir.
4
-
-
-
-
-
2
3
-
3
-
3
-
Ortalama Değer
3,2
-
-
1,8
1,2
1,8
1,2
2,4
-
2,4
-
2,4
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419302