PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKTİSAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon)
PFE202
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak.
Ders İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Hafta
Konu
1
Ders Tanıtımı Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2
Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
3
Eğitimin Felsefi Temelleri
4
Eğitimin Psikolojik Temelleri
5
Eğitimin Sosyal, Ekonomik ve Hukuki Temelleri
6
Eğitimin Tarihsel Temelleri
7
Eğitim Sistemi ve Eğitimin İşlevleri
8
21 yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
9
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
10
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
11
Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
12
Öğretmen Yetiştirme Alanında Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Yönelimler
13
Öğretmen Yeterlilikleri
14
Öğretmen Yeterlilikleri; Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
İktisat teorisi, kavramları ve yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2
Farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve yöntemleri birleştirerek karşılaştığı konu ve sorunların çözümünde bütüncül bir anlayışa sahip olur.
3
İktisadi bakış açısını geliştirmek için farklı disiplinlerden faydalanır.
4
Ulusal ve uluslararası gelişmelere iktisat perspektifinden yaklaşarak, eleştirel düşünme ve analiz yapabilme becerisi kazanır.
5
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlılık geliştirerek, eleştirel düşünme ve yenilikçi çözüm yaklaşımlarıyla bilimsel öneriler sunma becerisi kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile iktisat alanındaki yenilikleri takip eder ve bu yenilikleri kendi çalışmalarına entegre eder.
7
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olarak yazılı-sözlü iletişim kurma becerisi kazanır.
8
Bağımsız çalışabilme ve ekip içinde etkin bir şekilde iş birliği yapabilme becerisi geliştirir.
9
Çeşitli bilgi ve verileri toplama, analiz etme ve bu verileri yorumlayarak iktisadi olguları anlama ve karar alma süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
İktisat teorisinin ve ekonomik kurumların tarihsel gelişimini anlar ve bu bağlamda ekonomik politikaları değerlendirme becerisi kazanır.
11
İktisadi politikaları sonuçlarıyla beraber analiz eder ve sorunların çözümüne yönelik sürdürülebilir öneriler geliştirir.
12
İktisadın özelleşmiş alt alanlarında da bilgi sahibi olur ve bu alanlara yönelik analitik düşünme becerileri geliştirir.
13
İktisadi analizlerde matematik ve istatistik bilimleri ile ekonometrik yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/419477