PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Analitik Kimya
KIM201
3
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Kimya Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Ayırma, teşhis ve bir madde örneğindeki bileşenlerin bağıl miktarlarının tayini için gerekli yöntemlerin tanımlanmasıdır
Ders İçeriği
Analitik kimyaya giriş, Kimyasal analizde hatalar., Verilerin istatistiksel düzenlenmesi ve değerlendirilmesi, Gravimetrik analiz metotları, Titrimetrik analiz metotlar, Sulu çözelti kimyası, iyonik dengelere elektrolitlerin etkisi, Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması, Nötralleşme titrasyonlarının teorisi. Kompleks asitler/baz sistemleri için titrasyon eğrileri, nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları
Ders Veren
Nurgül ÖZBAY
Hafta
Konu
1
Analitik Kimyaya Giriş
2
Analitik Kimyada Hesaplamalar ve Hatalar
3
İstatistiki Veri Değerlendirmesi
4
Gravimetrik Analiz Yöntemleri
5
Gravimetrik Analiz Yöntemlerinin Uygulamaları
6
Sulu Çözelti Kimyası
7
İyonik Dengelere Elektrolitin Etkisi, Ara sınav
8
Denge Hesaplamalarının Karmaşık Dengelere Uygulanması
9
Nötralleşme Titrasyonlarının Teorisi
10
Kompleks Asit baz sistemleri için Titrasyon Eğrileri
11
Nötralleşme Tirasyonların Uygulaması
12
Çöktürme Titrimetrisi
14
Kompleks Oluşum Titrasyonları
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
4
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
78
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,06
Program Çıktıları
1
Matematik, Fen Bilimleri ile Kimya Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olup, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
2
Kimya Mühendisliği ve ilgili alanlarda karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
3
Belirlenmiş bir hedef doğrultusunda karmaşık bir sistem, proses, ekipmanı, cihazı, makine parkını ve ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında seçip, tasarlamak üzere modern tasarım yöntemlerini ve deneysel verileri kullanma becerisine ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
4
Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz ve yazılımları kullanma, bilişim ve iletişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
5
Bireysel çalışma becerisini kullanarak Kimya Mühendisliği alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
6
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına olan yatkınlığı ile karşılaşılan sorunları çözmek için etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme konularında sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
7
Bilgiye ulaşabilmek için kitap, makale, internet, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
8
Öğrenmenin yaşam boyu devam ettiğinin bilicini kazanmak ve alanındaki gelişmeleri izleyip uygulayarak mesleki bilgileri sürekli güncel tutma bilincine sahiptir.
9
Kimya Mühendisliği alanında gerçekleştirdiği çalışmaların sonuçlarını konusunda uzman olan veya olmayan kişilerle sözlü ve yazılı olarak paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, alanındaki bilgileri izleyebilme yetkinliğine sahiptir.
11
Proje yönetimi, risk yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularındaki uygulamalar, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile standartlar, mühendislik çözümleri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
12
Kimya Mühendisliği uygulamalarında sürdürülebilirliği sağlama becerisi, girişimcilik ve yenilikçilik bilincinin gelişmesi, bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik gereksinimler için çözüm yaratabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
13
Deney tasarımı yapma, deney yapma, deney sonuçlarını istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
14
Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Analitik Kimyanın temel kavramlarını ve tipik analizin basamaklarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gravimetrik ve titrimetrik yöntemlerini ayırt eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sulu çözelti kimyası ile ile bilgileri yorumlar ve aktivite ve çözünürlüğü tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pH yı ifade eder ve tuzları ve tampon çözelti kavramları açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Titrasyon yöntemlerini kullanır, ve nötralleşme titrasyonlarını yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/420959