PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki İngilizce
REK249
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilere meslekleri ile ilgili A1 seviyesinde İngilizce konuşmak.
Ders İçeriği
Meslek ile ilgili terim bilgisi
Hafta
Konu
1
Giriş, kaynaklar, temel sorular ve dersin İngilizce profesyonel bağlamında önemi, ilk okuma
2
Pazarlama kavramları ve bu kavramların İngilizce terminolojisi
3
Pazarlama iletişimi süreçleri ve bu süreçlerde kullanılan İngilizce dil yapıları
4
Pazarlama karmasının bu unsurlarının İngilizce açıklamaları ve uygulama örnekleri
5
Pazarlamanın tarihi, segmentasyon ve ilgili İngilizce metinlerin okunması
6
Halkla ilişkilerin tanımı ve halkla ilişkilerde kullanılan İngilizce terminoloji
7
Ara Sınav
8
Halkla ilişkiler süreci ve bu süreçlerde kullanılan İngilizce iletişim teknikleri
9
Kamuoyu, itibar ve imaj yönetimi kavramları ve İngilizce ifadeler
10
Kriz iletişimi örnekleri ve bu alanda İngilizce olarak yapılan örnekler
11
Reklamcılığın temel kavramları ve İngilizce karşılıkları
12
Temel reklam aktörleri, reklam medyası ve bunların İngilizce karşılıkları
13
Özetler ve storyboard'ların hazırlanması; öğrencilerin İngilizce reklam senaryoları
14
Final
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İngilizce'deki temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini anlayın.
5
5
5
1
1
5
5
5
5
2
5
5
1
Halkla ilişkiler için İngilizce terminolojiyi etkin bir şekilde kullanın.
5
5
5
1
1
5
5
5
5
2
5
5
1
Temel reklamcılık kavramlarını ve bunların İngilizce karşılıklarını tanımlar.
5
5
5
1
1
5
5
5
5
2
5
5
1
İngilizce özetler, storyboard'lar ve reklam senaryoları oluşturun.
5
5
5
1
1
5
5
5
5
2
5
5
1
Ortalama Değer
5
5
5
1
1
5
5
5
5
2
5
5
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422536